Friday, June 29, 2012

Tahrir !! aku datang ...

بسم الله الر حمن الر حيم

Hari ini tanggal 29 Jun 2012 merupakan salah satu tarikh yang aku senaraikan dalam tarikh² penting hidup aku.Tersenyum lebar !!!!!!
Tidak pernah terlintas dalam kotak fikiran aku untuk turun padang bersama puluhan juta rakyat mengkbarkan bendera dan bersorak
الله اكبر! الله اكبر ! الله اكبر !

Tidak aku sangka.. Inilah yang terjadi. Hari ini adalah satu pengalaman yang amat berharga kerana disinilah aku melihat dengan mata kepala aku sendiri suasana yang begitu bising,sesak,panas,dan kehausan!
Dasyat..! aku sedar aku tidak akan mampu berjalan selama 3 jam, tapi itulah hakikatnya.Sungguh terkejut. Maka aku membuat kesimpulan awal.. ini adalah rentetan daripada semangat yang di set kan dalam otak sejak aku mula berjalan kaki untuk ke sini.




seperti inilah kesesakannya !
maaf, nnti aku upload pic nya.. =)

Nak cerita kat sini, best jugak datang tahrir. Cipta pengalaman baru. Asalnya nak pegi sini masa keputusan rasmi PERDANA MENTERI MESIR, tapi dah ambik bas salah kan.. so tak dapatlah diteruskan perjalanan. Lagi² ramai yg tak bagi pegi sebenarnya.

Masa tengah berdiri di tengah² orang ramai ni.. panas kemain lagi! Serius badan melekit kot. Tapi x pe la.Semangkit kan, orang sabah cakap! Bila dah semangat, apa pun kita boleh redah kan? Kalau aku macam tu la. Mesti tertanya-tanya kan pegi tahrir tu buat apalah? menyusahkan diri ja. 
Eh, tak sebenarnya. Nak tgok Perdana Menteri M esir bagi ucapan la.. tapi agak kecewa.. Dr.Muhammad Mursy berucap dalam jam 5 petang. So, nak tak nak.. kena balik jugak. =(

Emmm, x pe... yang penting dah pegi tahrir.


untuk sahabiah aku yang balik Malaysia waktu ni...
------> jannah ,ain, anje, comot, soleha, kak yang, kak wani, kak mar, dina, bella  dan yuni..
            
msg 1 :  jangan jelos! hik3
msg 2 : syok, mmg terbaik lah! korang nnti balik sini smula boleh tgok vdeo kat mayah.. byk kot vdeo 
             dia ambik!

nnti akan aku upload gambar² yang sempat  d ambil tadi. k?


    





No comments:

Post a Comment