Allahu Ya Rabbi

Sunday, May 29, 2011

muhasabah cintaku..

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

untuk post kali ini,
saya ingin menyampaikan sebuah lagu,
buat anda semua yang merasakan  CINTA.


Mari kita menyanyikan nasyid dan hayati lirik lagu ini:

wahai..pemilik nyawaku
betapa lemah diriku ini
berat..ujian dariMU
ku pasrahkan semua padaMU
Tuhan..baruku sadar
indah nikmat sehari itu
tak pandai aku bersyukur
kini ku harapkan cintaMU
C/0
Kata² cinta terucap indah
mengalir berzikir di kidung do'a ku
sakit yang ku rasakan biar jadi penawar dosaku
butir² cinta air mataku
teringat semua yang KAU beri untukku
ampuni khilaf dan salah selama ini
ya illahi
muhasabah cintaku...

tuhan kuatkan aku
lindungiku dari putus asa
jika ku harus mati
pertemukan aku dengan MU

ulang c/o 2x


------------------------------------------------------------


alhamdulillah!
syukur..
sebenarnya,saya dah lama dengar lagu ni..
sikit² je dan tak pernah mendengar lagu ni sampai habis
setelah itu,
semalam saya search di youtube
barulah saya dapat mendengar lagu ini sehingga habis beserta lirik
saya tak tahu kenapa hati saya ni mudah tersentuh!
ADUH!!!
macam sakit..sangat hati saya!
tersentuh lah sangat!
air mata ni..habis kat lagu ni jak..
why? 
لماذا?
왜(wae)?
kenapa..?

bagi saya lagu ni sangat bagus..
kalo boleh..tiap² hari saya nak nyanyi lagu ni..
waktu malam...
sebab,tiap kali dengar..
mesti jiwa kewanitaan saya ni..bergetar!
AAaaww!
teringat dosa² yang saya lakukan...
walaupun  bukan dosa besar seperti
membunuh,berzina....
tapi dosa² kecil tu..
dah macam buih dilautan
tak terhitung banyak nya...
belum lagi part chorusnya
macam banjir air mata saya mengalir..
nak berhenti, lagi dia nak keluar!

buat ibonda tercinta...
ayahanda tersayang...
adik² yang di kasihi...
maaf! asif!
kalau pernah buat salah...
memang ada..mustahil tak ada..
kalau tak..napa diri ni nak nangis jer..part lagu ni..??
mak,baik sangat..
bila akak cakap...

saya:mak..akak pena kecikkan ati mak tak?
mak: eish,x penalah! kaka kan anak baik!

mak..mak cakap macam tu,nak jaga hati kakak kan?
mak,kaka nampak mak nangis + sedih bila kaka x dapat masuk maktab!
kaka tau mak nak sangat kaka masuk maktab kan..?
bila akak tanya mak ok ker?
mak saja jak cakap...mata mak gatal! masuk habuk..
mak,mak tau tak..bila kaka nampak mak nangis...
kaka naik atas..masuk bilik..
kaka pon nangis...
mak, kakak dapat pgi mesir..
kakak harap mak redha akan kepergian kaka mununtut ilmu disana nanti ye?
kaka,buktikan yang anak mak ni..boleh jadi seorang pendidik juga..
tapi mak..mak kena sabar ye..?
mak..kaka sayang mak!
sekarang ni pon..
masa kaka menaip blog ni..
kaka cry mak..
i'm crying right now!!
mak,i luv u!
muah...muah..muah...



ok..cukup la...
dah basah dah laptop ni..
kang rosak x sempat nak save..
hehehe

harap korang pun sayang..dan bermuhasabah cinta...

salam alaik!












No comments:

Post a Comment