Allahu Ya Rabbi

Wednesday, May 18, 2011

dunno what i want to say?

Salam alaik!!

Dalam kesibukan saya yang hendak mnyambung  pelajaran..
dalam kekecewaan dan kesedihan impian yang belum tercapai..
dalam kegusaran dan ketakutan menunggu perhentian yang akan datang..
dalam kesungguhan dan peletakan harapan kepada tuhan...

saya hanya mampu bersabar..
entahla..tak tau apa yg akan berlaku pada saya akan datang..
dilema menjadi²..menguasai minda..
kadang² marah,sedih,gembira,keliru..menjadi satu!

pejam celik,pejam celik..sekarang dah bulan lima...
apa yang saya mampu buat sementara mnunggu keputusan mcm ni lah..
buat kengkawan yang selalu dok tnya saya..
inilah yang sebenarnya..hee~


(1) mcm besa jadi pembantu rumah yang sudah familiar d lakukan oleh gadis² ..
     cubalah tanya ngan kawan²..majoriti mesti akan say " jadi bibiklah,apa lagi..."
     tapi tahniah la,dengan kengkawan yang dapat cari job masa ni!
(2) kadang² kalo bosan sesangat lah...mesti surf internet...FB! FB! FB! eish,memang
      membosankan! tak de bende lain.. (mak yang slalu ckp mcm tu) kalo tak pon..
     test² power nak cuba buat resepi kuih yang ada d internet..cup cake,
     apam polkadot..resepi yg simple²..
(3) hahhaha,cabut rumput yang tak berapa sedap mata memandang..huh! rumput 
     asing..ditambahnya lagi keadaan landscape rumah yang memang dijaga rapi
     oleh orang tuaku..hee~ tak pagi..petang! mesti buat dalam seminggu..lantak la
     korang nak ketawa..ketawa² pon buat kerja jugak taw!
(4) oh,iya membaca! ni wajib ni !adalah tabiat yang saya gemar dari dahulu..
     majalah,surat kabar,buku² agama,novel..benda² ni semua saya layan...
     d rumah ni..siap ada rak buku yang memang d khaskan oleh dadyku..entah knapa
     lah bole byk sgt buku² d rumah ni..orang nye cuma 5..tapi buku² nya mengalah kan
     library di sekolah tadika..untuk tempoh 5 bulan ni saja  saya dah beli 
      - personaliti wanita yg disayangi allah dan rasul
      - bicara hati
      - andai kau jodohku
      - setengah syukur setengah sabar
      - bisikan syurga
      - eh! wat yu talking?
      - 7 hari mencintaiku
      - jangan panggil aku najiha
      - cinta tiada akhirnya & duri
      - M.A.I.D
      - Lafazkan kalimah cintamu







berhari² berlalu tidak dirasa..kini genaplah umur saya 18 tahun..
namun,nmpaknya..perangai saya masih kebudak-budakan!! iya ka? kenapa? nnti saya tnya diri sendiri..
hidup saya ni kadang kala membosankan...bole² juga berhari-hari bosan..apa ke tidak nya..adik² smua dok hostel...mak pi kerja,bapa..em sbuk dgn renovate rumah..
saya? kalo tak makan..minum,tgok tv,baca buku+novel..& surfing..
emm,jarang² adik² saya nak go home ! malas lah tu nak pack barang²..
bila mak + bapa rindu ngan dorang..hah,pi lah jalan melawat..saya apalagi..menyebok la ikut juga..jalan² makan angin...
bila jumpa boy alahai,sejuknya lah hati..hehe apa taknya..peribadi mcm ustaz! hee~ 
>> maaf boy,akak cakap macam ni!!
bila jumpa amin aduhai, macam² pe'elnya..SLUMBER smacam..siap bawa tabung buluh buatan sendiri kesana kemari..yang lucunya...masuk dlm keta..minta duit syiling...
>> sori amin,kaka kelucuan bah meninguk ko...hehe~

apapun kakak sebenarnya sayang sangat kat adik² kakak ni..semuanya hero d hati aka taw!! rindu pulak nak borak² ngan kamu d meja makan..asal lepas makan jer msti kita borak² kan..? kongsi² cita..rindulah!

buat boy,kkak doakan tahun ni ko dpt jawab spm dgn tenang skali..ya dik! hwaiting!
buat amin,jgn pikir form 4 ni holiday..


em..macam mata pun dah nak tutup dah ni..
rasanya ini sahaja la yang dapt d luahkan..
oh tidak!! luahan ka ini??

hehe..bosan..idea nak berkongsi tak ada buat masa ni,so ini jer yang terlintas dek aqal sekarang..maaf buat teman² yang selalu henggap d blog saya ni...hee~
tak apa..insya allah saya akan usaha berkongsi maklumat ataupun tazkirah yang terkini..
seh,wish me luck!

salam ukhwah,duluan dari saya...

No comments:

Post a Comment