Allahu Ya Rabbi

Thursday, August 11, 2011

Alhamdulillah,bersyukurnya aku..

بسم الله الر حمن الر حيم

Syukur aku panjatkan pada Allah SWT kerana DIA telah memakbulkan doa aku selama ini.
Tidak aku dapat gambarkan betapa tingginya kasih Allah pada hambanya! BENARLAH,kata bapa,emak dan ustazah zaihan! Walau di manapun kita dicampak,kalau Allah kata KUN! maka terjadilah ia! Disini aku ingin kongsikan perasaan aku yang dimana,teman-teman sekalian boleh ambil pengajaran!

1. JANGAN berburuk sangka pada Allah apabila Dia tidak memakbulkan apa yang kita hajati!
2. JANGAN berputus asa selagi kita MASIH PUNYA MASA.
3.Sentiasalah kita yakin,bahawa Allah itu maha mendengar segala doa hambanya.
4.Rezeki yang Allah berikan itu kadang kala datang tidak disangka-sangka.


Alhamdulillah sekali lagi.Disini,bukan niat aku untuk menunjuk-nunjuk apa yang telah aku dapat tapi, bagi aku tidak salah kiranya untuk aku jadikan ia sebagai satu perkongsian yang membina. 

Alhamdulillah,apa yang aku impikan kini sudah aku capai! 
BUMI ANBIYA. ya,Insya allah pada bulan 9 ini,aku bersama teman2 yang lain akan melanjutkan pengajian di sana. Tidak sangka kan? Aku sendiri pun terkejut dengan berita ini.Berkali aku menampar pipi .Aduh,sakitnya terasa..AKU TIDAK BERMIMPI.INI ADALAH REALITI.

Wahai saudaraku sekalian,Janganlah sesekali kita berputus asa dan harapan.Percayalah,Allah itu MAHA MENDENGAR. Ini lah yang selalu aku lakukan.Walau dulunya aku sedar, impian utk aku melanjutkan pelajaran ke MESIR HANYALAH 20%,namun,aku tetap beroda dan berusaha . Dan ini adalah hasilnya.
Allah memakbulkan doaku.SYUKRAN YA ROBBI.

Akhir sekali, apa yang PATUT aku lakukan adalah, aku akan menggunakan peluang ini dengan sebaiknya kerana peluang ini datang  sekali. Aku bukannya tamak,tapi ini adalah rezeki yang Allah berikan padaku.Melalui peluang inilah, aku boleh mendalami ilmu agama dan seterusnya aku bisa mengenali dan melihat sendiri bumi anbiya yang penuh dengan barakah. 

~ mohon doa kalian,agar saya boleh memanfaatkan peluang ini dengan sebaiknya.


No comments:

Post a Comment